четвер, 5 березня 2020 р.

Схема реверсивного пуску асинхронного двигуна з короткозамкнутим ротором

Електрична схема (мал. 1) складається з автоматичного вимикача SF, кнопок керування SВ1...SВЗ, магнітних пускачів КМ1, КМ2, теплового реле РТ1, електродвигуна Д.
У схемі є силове коло, а також коло керування. До складу першого входять: автоматичний вимикач SF; силові контакти КМ1.1, КМ2.1 ма­гнітних пускачів; котушки теплового реле РТ1; електродвигун Д, а до складу другого - кнопки «Стоп» (SВ1), «Вперед» (SВ2), «Назад» (SВЗ), котушки магнітних пускачів КМ1 і КМ2, блок-контакти КМ1.2, КМ1.3 та КМ2.2, КМ2.3 магнітних пускачів і контакт РТ1.1 теплового реле.


При замиканні триполюсного вимикача подається напруга на контакти КМ1.1, КМ2.1 магнітних пускачів. При натисканні на кнопку «Впе­ред» (SВ2) струм проходить по такому колу: фаза С — кнопка «Стоп» (SВ1) — кнопка «Вперед» (SВ2) — кнопка «Назад» (SВЗ) — контакт КМ2.3 — котушка магнітного пускача КМ1 — контакт теплового реле РТ1.1 — фаза В. У цей час навколо котушки магнітного пускача КМ1 створюється магнітне поле, її осердя втягується, замикаючи контакти КМ1.1 та КМ1.2 і розмикаючи контакти КМ1.3. Оскільки в цій схемі здійснюється реверсування двигуна (тобто обертання його в різні боки) завдяки перемиканню фаз А та С, для того щоб не було зустрічного вмикання фаз, передбачено електричне і механічне блокування. Це дає змогу уникнути одночасного вмикання двох магнітних пускачів.

Електричне блокування виконано на контактах КМ1.3 та КМ2.3, а механічне — на контактах SВ2.1 і SВ3.1. Після того як кнопку «Вперед» (SВ2) відпущено, струм починає проходити через контакти КМ1.2, тобто котушка магнітного пускача КМ1 буде під напругою. Силові контакти КМ1.1 цього пускача замикаються, живлення через котушки теп­лового реле РТ1 подається на двигун Д, який починає обертатися. Одночасно розмикається контакт КМ1.3 у колі живлення магнітного пускача КМ2, що виключає його вми­кання.
Перехід до зворотного обертання двигуна досягається натисканням на кнопку «Назад» (SВЗ). При цьому спочатку розривається коло живлення котушки магнітного пускача КМ1, а тільки після цього замикається контакт SВ3.1.

У цьому разі струм проходить по такому колу: фаза С — кнопка «Стоп» (SВ1) — кнопка «Вперед» (SВ2.1) — кнопка «Назад» (SВ3.1) — контакт КМ1.3 — котушка магнітного пускача КМ2 — контакт теплового реле РТ1.1 — фаза В. При спрацьовуванні магнітного пускача КМ2 замикаються контакти КМ2.1 та КМ2.2 і розмикається контакт КМ2.3. При замиканні силових контактів КМ2.1 змінюється послідовність фаз у лінії двигуна (фаза А змінюється фазою С), внаслідок чого ротор починає обертатися у зворотному напрямі. При натисканні на кнопку «Стоп» (SВ1) розривається коло живлення магнітних пускачів КМ1, КМ2, і двигун зупиняється.

У схемі передбачено захист від струмів короткого замикання за допомогою автоматичного вимикача SF. Захист двигуна від тривалого перевантаження здійснюється тепловим реле. Теплове реле РТ1 захищає двигун від тривалих перевантажень, якщо навантаження перевищує номінальне на 10...20%. При цьому підсилено нагрівається одна з котушок теплового реле, що спричинює вигинання біметалевої пластини та розмикання контакту РТ1.1, а також кола живлення котушки магнітного пускача і вимикання двигуна від мережі.

Немає коментарів:

Дописати коментар