четвер, 7 травня 2020 р.

Електромеханічне реле з витримкою часу типу РВ

Реле – це автоматично діючий апарат, що стрибкоподібно  стан керованого ланцюга при заданому значенні впливаючої величини. Основними конструктивними частинами реле є сприймаюча і виконавча. До сприймаючої підводиться впливаюча величина, а виконавча стрибкоподібно змінює стан управляючого ланцюга. У електричних реле впливаючими є електричні величини: струм, напруга, потужність, частота струму та ін.

Розрізняють вимірювальні (захисту) і логічні (управління) реле. Вимірювальні реле призначені для спрацьовування з певною точністю при заздалегідь встановленому значенні впливаючої величини, по її виду розділяють на струмові, напруги, потужності і т. д. Логічні реле служать для розмноження і посилення сигналів (проміжні), що поступають до них, створення витримки часу (реле часу) і реєстрації дії пристроїв РЗА (вказівні).


У залежності від включення сприймаючої частини в керований електричний ланцюг безпосередньо або через вимірювальні трансформатори розрізняють первинні і вторинні реле.

По характеру дії на вимикачі керованого електричного ланцюга реле бувають прямої і непрямої дії. Перші безпосередньо діють на механізм привода вимикача, а інші – через проміжний елемент (відключаючий електромагніт, контактор ланцюга включення та ін.).

Безпосередньо реле часу слугують для створення витримки часу в колах автоматичного регулювання, управління і сигналізації. Інтервал часу від моменту подачі напруги на обмотку реле до моменту зміни положення його контактів називається витримкою часу.

Реле часу по конструкції поділяються на електромеханічні, електропневматичні, програмні, електронні.

У електромеханічному реле часу типу РВ (мал. 1) при подачі напруги на обмотку 7 якір 5 практично миттєво втягується і повідцем 1 перемикає контакти 2, 3, 24 і звільняє палець зубчатого сектора пристрою витримки часу, виконаного у вигляді годинникового механізму. Основними елементами годинникового механізму є анкерне зубчате колесо 9 з анкерною скобою 20 і противагами 21.

Витримка часу встановлюється переміщенням контакту 16 щодо шкали 15. Годинниковий механізм приводиться в рух провідною пружиною 14, зусилля якої передається через трібку 10 на годинниковий механізм. Анкерне колесо 9, взаємодіючи з анкерною скобою, ступінчасто переривисто проводить відлік часу, при цьому рухомий контакт 17 переміщається до контакту 16, а після закінчення вибраної витримки часу контакти 16, 17 замикаються.




Мал. 1. Електромеханічне реле часу: 1 – повідок, 2, 3, 16, 17, 24  – контакти, 4 – пружина, 5 – якір, 6 – магнітопровід, 7 – обмотка, 8, 18, 22  – зубчаті колеса, 9 – анкерне колесо, 10 – трібка, 11 – ведуче колесо, 12 – зчеплення, 13 – скоба, 14 – пружина, 15 – шкала, 19 – сектор, 20 – анкерна скоба, 21 – противага, 23 - палець




1 коментар: