Допустимі систематичні перевантаження перевищують номінальне навантаження трансформатора, проте вони не викликають скорочення терміну його служби, оскільки при цьому знос виткової ізоляції не перевищує нормального.
Допустимі аварійні перевантаження трансформатора викликають підвищений, порівняно з нормальним, знос виткової ізоляції, що може привести до скорочення встановленого терміну служби трансформатора, якщо підвищений знос з часом не буде компенсований навантаженням із зносом виткової ізоляції нижче нормального.
Значення і тривалість допустимих систематичних і аварійних перевантажень визначаються для прямокутного двухступінчатого або багатоступінчатого графіка навантаження, в які повинні бути перетворені фактичні графіки навантажень згідно з ГОСТ 14209 - 97, а для сухих трансформаторів - згідно з ДСТУ 2767 - 94.
Параметри реального графіка навантаження визначаються за даними вимірювальних приладів, якими оснащений трансформатор.
Навантаження трансформатора понад його номінальну потужність допускається тільки при справній і повністю включеній системі охолоджування трансформатора.
Допустимі перевантаження трансформаторів, виготовлених по ГОСТ 401 - 41 встановлюються по ГОСТ 14209 - 69, але еквівалентна температура приймається на 5 °С вище розрахункової для даної місцевості. Не допускаються перевантаження цих трансформаторів при середньодобовій температурі охолоджуючого повітря вище 30 °С.
При визначенні допустимих систематичних перевантажень температуру охолоджуючого середовища за період дії графіка навантаження приймають такою, яка рівна середньому значенню, якщо при цьому температура позитивна і не змінюється більш ніж на 12 °С. Якщо температура охолоджуючого середовища змінюється більш ніж на 12 °С або якщо значення температури охолоджуючого середовища негативне, необхідно використовувати еквівалентні значення температури, розраховані згідно з ГОСТ 14209 - 97.
При визначенні допустимих навантажень температуру охолоджуючого середовища приймають згідно з її зміряним значенням під час виникнення аварійного перевантаження.
Для трьохобмоточного трансформатора допустимі перевантаження визначають для найбільш навантаженої фази найбільш навантаженої обмотки.
Для добового двухступінчатого прямокутного графіка навантаження допустимі систематичні навантаження і аварійні перевантаження масляного трансформатора визначають згідно ГОСТ 14209 - 97, а для сухого трансформатора - згідно ДСТУ 2767 - 94.
Контроль над системою охолодження трансформаторів і автотрансформаторів.
Теплота, що виділяється в обмотках, магнітопроводі і сталевих деталях конструкції працюючого трансформатора, розсівається в навколишнє середовище, при цьому процес передачі теплоти може бути розбитий на два етапи: передача теплоти від обмоток і магнітопровода охолоджуючому мастилу і від мастила навколишньому середовищу. На першому етапі передача теплоти визначається перевищенням температури обмоток і магнітопровода над температурою мастила, на другому - перевищенням температури мастила над температурою навколишнього середовища.
Прийнято вважати, що охолоджуючий пристрій масляного трансформатора складається з системи внутрішнього охолоджування, що забезпечує передачу теплоти на першому етапі охолоджування, і системи зовнішнього охолоджування, що забезпечує передачу теплоти на другому етапі.
Елементами системи внутрішнього охолоджування є горизонтальні і вертикальні канали в обмотках і магнітопроводі, а також спеціальні труби і ізоляційні щити, що створюють направлену циркуляцію мастила по каналах. Всі елементи системи внутрішнього охолоджування знаходяться усередині бака трансформатора, тому візуальний контроль за їх станом неможливий.
Система зовнішнього охолоджування включає мастилоохолоджувачі, фільтри, насоси, вентилятори і інше устаткування, розташоване зовні трансформатора. За роботою цього устаткування ведеться систематичний експлуатаційний нагляд.
На підстанціях енергосистем застосовуються трансформатори вітчизняного виробництва з системами охолоджування М (ONAN), Д, ДЦ (OFAF) і Ц (OFWF).
Система охолоджування М застосовується у трансформаторів порівняно невеликої потужності напругою, як правило, до 35 кВ. Баки таких трансформаторів гладкі з охолоджуючими трубами або навісними трубчастими охолоджувачами (радіаторами).
Система охолоджування Д застосовується у трансформаторів середньої потужності напругою 35, 110 і 220 кВ. Воно засноване на використанні навісних радіаторів, що обдуваються вентиляторами. Вентилятори встановлюються на консолях, приварених до стінки бака.
Система охолоджування ДЦ набула поширення для охолоджування потужних трансформаторів зовнішньої установки напругою 110 кВ і вище. Вона заснована на застосуванні масляно-повітряних охолоджувачів з примусовою циркуляцією мастила і форсованим обдуванням ребристих труб охолоджувачів повітрям. Система охолоджування Ц застосовується для трансформаторів як зовнішньої, так і внутрішньої установки. Вона компактна, володіє високою надійністю і тепловою ефективністю, що пояснюється більшою інтенсивністю теплообміну від мастила до води, ніж від мастила до повітря. Проте застосування охолоджування Ц можливо тільки за наявності потужного джерела водопостачання.
При визначенні допустимих навантажень температуру охолоджуючого середовища приймають згідно з її зміряним значенням під час виникнення аварійного перевантаження.
Для трьохобмоточного трансформатора допустимі перевантаження визначають для найбільш навантаженої фази найбільш навантаженої обмотки.
Для добового двухступінчатого прямокутного графіка навантаження допустимі систематичні навантаження і аварійні перевантаження масляного трансформатора визначають згідно ГОСТ 14209 - 97, а для сухого трансформатора - згідно ДСТУ 2767 - 94.
Контроль над системою охолодження трансформаторів і автотрансформаторів.
Теплота, що виділяється в обмотках, магнітопроводі і сталевих деталях конструкції працюючого трансформатора, розсівається в навколишнє середовище, при цьому процес передачі теплоти може бути розбитий на два етапи: передача теплоти від обмоток і магнітопровода охолоджуючому мастилу і від мастила навколишньому середовищу. На першому етапі передача теплоти визначається перевищенням температури обмоток і магнітопровода над температурою мастила, на другому - перевищенням температури мастила над температурою навколишнього середовища.
Прийнято вважати, що охолоджуючий пристрій масляного трансформатора складається з системи внутрішнього охолоджування, що забезпечує передачу теплоти на першому етапі охолоджування, і системи зовнішнього охолоджування, що забезпечує передачу теплоти на другому етапі.
Елементами системи внутрішнього охолоджування є горизонтальні і вертикальні канали в обмотках і магнітопроводі, а також спеціальні труби і ізоляційні щити, що створюють направлену циркуляцію мастила по каналах. Всі елементи системи внутрішнього охолоджування знаходяться усередині бака трансформатора, тому візуальний контроль за їх станом неможливий.
Система зовнішнього охолоджування включає мастилоохолоджувачі, фільтри, насоси, вентилятори і інше устаткування, розташоване зовні трансформатора. За роботою цього устаткування ведеться систематичний експлуатаційний нагляд.
На підстанціях енергосистем застосовуються трансформатори вітчизняного виробництва з системами охолоджування М (ONAN), Д, ДЦ (OFAF) і Ц (OFWF).
Система охолоджування М застосовується у трансформаторів порівняно невеликої потужності напругою, як правило, до 35 кВ. Баки таких трансформаторів гладкі з охолоджуючими трубами або навісними трубчастими охолоджувачами (радіаторами).
Система охолоджування Д застосовується у трансформаторів середньої потужності напругою 35, 110 і 220 кВ. Воно засноване на використанні навісних радіаторів, що обдуваються вентиляторами. Вентилятори встановлюються на консолях, приварених до стінки бака.
Система охолоджування ДЦ набула поширення для охолоджування потужних трансформаторів зовнішньої установки напругою 110 кВ і вище. Вона заснована на застосуванні масляно-повітряних охолоджувачів з примусовою циркуляцією мастила і форсованим обдуванням ребристих труб охолоджувачів повітрям. Система охолоджування Ц застосовується для трансформаторів як зовнішньої, так і внутрішньої установки. Вона компактна, володіє високою надійністю і тепловою ефективністю, що пояснюється більшою інтенсивністю теплообміну від мастила до води, ніж від мастила до повітря. Проте застосування охолоджування Ц можливо тільки за наявності потужного джерела водопостачання.
Є в наявності. Звертайтесь
ВідповістиВидалити