Основними етапами технологічного процесу ремонту реле являються: його перевірка, вхідний контроль необхідних матеріалів та запасних частин; ремонт механічної та електричної частини апаратів; складальні роботи; монтаж електричних з’єднань; контроль якості ремонту та випробувань.
Несправностями електромеханічних реле є обриви обмоток, знос контактів і розрегулювання реле.
Як правило, котушка (обмотка) реле підлягає заміні. Котушки перемотують в тих випадках, коли немає запасних.
Обгорілі, спрацьовані контактні групи реле замінюють. Для цього ослабляють гайки утримувача і ізоляційних плат, пінцетом знімають обгорілі контакти, а на їх місце встановлюють нові. Затягуючи гайки, одночасно вирівнюють і заздалегідь регулюють контактні групи, не допускаючи перекосів загальної траверси.
Остаточно контакти регулюють імітацією спрацьовування реле від руки, натисненням на якір. У відрегульованому реле при замиканні контактів повинне утворитися деяке прогинання контактної групи в межах 1-3 мм (залежно від типу реле).
Контакти чистять тільки щіточкою або папером, змоченим в бензині або спирті.
Положення контактів регулюють пінцетом або круглогубцями, причому регулюють положення не самих контактів, а їх опорних утримувачів: підгинаючи або опускаючи утримувачі, добиваються правильного положення контактів при спрацьовуванні і відпуску реле.
Механічні і електричні характеристики реле регулюють на спеціальному стенді, що включає джерело регульованої напруги, вимірювальні прилади і електричний секундомір.
Часове реле перевіряють на точність часової шкали електросекундоміром. Поганий стан осі якоря, підп’ятників, забруднення кінематичних вузлів є причинами порушення механічних і електричних характеристик реле.
Складальні роботи полягають в з'єднанні складальних елементів (деталей, складальних одиниць), що забезпечує задане їх розташування і взаємодію. Складальними елементами називають ті частини апарату, які можуть бути виготовлені або зібрані окремо, незалежно від інших. При збірці виконують різні з'єднання (рухомі, нерухомі, роз'ємні і нероз'ємні) і добиваються правильної взаємодії рухомих частин.
Електричний монтаж полягає в заготівлі і укладанні провідників.
Контроль якості ремонту виконують так само, як при перевірці апарату, що поступив в ремонт, тільки він не супроводжується частковим розбиранням і демонтажем. Одночасно встановлюють об'єм виконаних ремонтних робіт.
Випробування полягають в перевірці основних характеристик, опору ізоляції і виконанні інших робіт відповідно до норм для апаратури РЗА.
Несправностями електромеханічних реле є обриви обмоток, знос контактів і розрегулювання реле.
Як правило, котушка (обмотка) реле підлягає заміні. Котушки перемотують в тих випадках, коли немає запасних.
Обгорілі, спрацьовані контактні групи реле замінюють. Для цього ослабляють гайки утримувача і ізоляційних плат, пінцетом знімають обгорілі контакти, а на їх місце встановлюють нові. Затягуючи гайки, одночасно вирівнюють і заздалегідь регулюють контактні групи, не допускаючи перекосів загальної траверси.
Остаточно контакти регулюють імітацією спрацьовування реле від руки, натисненням на якір. У відрегульованому реле при замиканні контактів повинне утворитися деяке прогинання контактної групи в межах 1-3 мм (залежно від типу реле).
Контакти чистять тільки щіточкою або папером, змоченим в бензині або спирті.
Положення контактів регулюють пінцетом або круглогубцями, причому регулюють положення не самих контактів, а їх опорних утримувачів: підгинаючи або опускаючи утримувачі, добиваються правильного положення контактів при спрацьовуванні і відпуску реле.
Механічні і електричні характеристики реле регулюють на спеціальному стенді, що включає джерело регульованої напруги, вимірювальні прилади і електричний секундомір.
Часове реле перевіряють на точність часової шкали електросекундоміром. Поганий стан осі якоря, підп’ятників, забруднення кінематичних вузлів є причинами порушення механічних і електричних характеристик реле.
Складальні роботи полягають в з'єднанні складальних елементів (деталей, складальних одиниць), що забезпечує задане їх розташування і взаємодію. Складальними елементами називають ті частини апарату, які можуть бути виготовлені або зібрані окремо, незалежно від інших. При збірці виконують різні з'єднання (рухомі, нерухомі, роз'ємні і нероз'ємні) і добиваються правильної взаємодії рухомих частин.
Електричний монтаж полягає в заготівлі і укладанні провідників.
Контроль якості ремонту виконують так само, як при перевірці апарату, що поступив в ремонт, тільки він не супроводжується частковим розбиранням і демонтажем. Одночасно встановлюють об'єм виконаних ремонтних робіт.
Випробування полягають в перевірці основних характеристик, опору ізоляції і виконанні інших робіт відповідно до норм для апаратури РЗА.
Немає коментарів:
Дописати коментар